Thoughtful Stories'
General terms & conditions 2025

Smart damsels also have general terms & conditions or ‘algemene voorwaarden’ in Dutch.
You can find Thoughtful Stories’ algemene voorwaarden below.
Is anything unclear and/or do you have questions about what you read?
I am just an email away!

Algemene Voorwaarden van Thoughtful Stories

Artikel 1 - Definities

1.1 Thoughtful Stories is de opdrachtnemer gevestigd te Maarn, ingeschreven onder KVK-nummer 93069065 en in deze algemene voorwaarden aangeduid als Thoughtful Stories.

1.2 Wanneer in de algemene voorwaarden wordt gesproken over ‘klant’, wordt de wederpartij bedoeld.

1.3 Met ‘overeenkomst’ wordt de overeenkomst van opdracht bedoeld op grond waarvan Thoughtful Stories tegen betaling werkzaamheden uitvoert voor klant.

Artikel 2 - Toepasselijkheid

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen, overeenkomsten en de daaruit voortvloeiende werkzaamheden die Thoughtful Stories uitvoert.

2.2 Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op derden die door Thoughtful Stories worden ingeschakeld om de overeenkomst uit te voeren.

2.3 Thoughtful Stories behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. In dit geval zal zij nieuwe algemene voorwaarden aan klant toezenden, waarbij de laatst toegezonden versie steeds van toepassing is. Indien de nieuwe versie ingrijpende wijzigingen bevat, met voor klant nadelige gevolgen, heeft klant het recht de overeenkomst te ontbinden.

2.4 Eventuele algemene voorwaarden van klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.

2.5 In het geval dat één of meerdere van deze bepalingen (deels) nietig zijn of vernietigd worden, zullen de resterende bepalingen onverminderd van toepassing blijven.

Artikel 3 - Offerte

3.1 Uitgebrachte offertes hebben een geldigheidstermijn van 14 kalenderdagen, tenzij anders overeengekomen.

3.2 Thoughtful Stories kan niet gehouden worden aan (een bepaald deel van) een offerte, indien klant redelijkerwijs kon begrijpen dat deze een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

3.3 Een uitgebrachte offerte geldt niet voor eventuele volgende opdrachten.

Artikel 4 - Tarieven en betalingen

4.1 Een overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij anders overeengekomen.

4.2 De in de overeenkomst vermelde tarieven zijn op projectbasis en vast tarief of op basis van een strippenkaart. Prijzen worden zowel exclusief als inclusief BTW vermeld. Eventuele aanvullende kosten, zoals reiskosten, zijn bij de prijs inbegrepen, tenzij anders overeengekomen.

4.3 De prijzen die Thoughtful Stories bij het aangaan van de overeenkomst communiceert, zijn gebaseerd op het op dat moment geldende prijspeil. Indien omstandigheden hiertoe aanleiding geven, heeft Thoughtful Stories het recht om de prijzen te wijzigen. Indien de prijzen binnen drie maanden worden verhoogd en klant particulier is, heeft zij het recht om de overeenkomst te ontbinden.

4.4 Thoughtful Stories heeft het recht om een aanbetaling te vragen. Indien partijen een aanbetaling overeenkomen, is de datum voor de start van de opdracht pas definitief zodra Thoughtful Stories de aanbetaling heeft ontvangen.

4.5 Wanneer klant een strippenkaart afneemt, dient zij deze geheel vooraf te betalen. Strippenkaarten zijn tot 12 maanden na uitgifte geldig en bedrijfsgebonden. Overgebleven strippen kunnen na de geldigheidsduur niet worden ingewisseld voor contanten.

4.6 Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum te zijn voldaan, tenzij anders overeengekomen, op de factuur een andere betaaltermijn staat of de werkzaamheden eerder dienen aan te vangen.

4.7 Indien wordt overeengekomen dat klant in termijnen betaalt, is Thoughtful Stories gerechtigd de overeenkomst op te schorten tot een volgende betaling is voldaan.

4.8 Klant is na het versturen van een ingebrekestelling van rechtswege in verzuim, indien zij haar betalingsverplichtingen niet nakomt binnen de gestelde betalingstermijn. Vanaf het moment dat klant in verzuim is, tot aan het moment dat de factuur volledig is voldaan, is klant wettelijke rente verschuldigd.

4.9 Wanneer klant in gebreke of verzuim is, komen alle redelijke kosten die Thoughtful Stories moet maken om de vordering te innen, voor rekening van klant.

4.10 Indien klant zich in een staat van liquidatie, faillissement of surseance van betaling bevindt, zijn alle vorderingen die Thoughtful Stories op klant heeft direct opeisbaar. Eventueel verleende licenties komen in dit geval meteen te vervallen.

Artikel 5 - Informatieverstrekking

5.1 Klant dient alle benodigde gegevens voor het uitvoeren van de overeenkomst op tijd aan Thoughtful Stories ter beschikking te stellen. Het is zonder deze gegevens voor Thoughtful Stories niet mogelijk om haar werkzaamheden optimaal uit te voeren.

5.2 Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aangeleverde informatie. Dit geldt ook voor informatie die door derden wordt aangeleverd.

5.3 Thoughtful Stories zal vertrouwelijk met de gegevens omgaan.

5.4 Indien klant onjuiste gegevens aanlevert of gegevens niet tijdig aanlevert, waardoor de overeenkomst niet of niet geheel uitgevoerd kan worden of er hierdoor vertraging ontstaat, komen eventueel daaruit voortkomende extra kosten voor rekening van klant.

5.5 Indien klant gevraagde informatie aanlevert via digitale informatiedragers, bestanden of software, staat zij ervoor in dat deze geen virussen, defecten of andere schadelijke factoren bevatten.

5.6 Klant vrijwaart Thoughtful Stories voor alle schade die ontstaat door het niet voldoen aan de verplichtingen uit dit artikel.

Artikel 6 - Uitvoering van de overeenkomst

6.1 Thoughtful Stories handelt volledig volgens haar creatieve vrijheid en voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Zij houdt daarbij, voor zover mogelijk, rekening met de wensen van klant en de door klant ter beschikking gestelde informatie. Klant kan Thoughtful Stories echter niet verantwoordelijk houden voor het niet behalen van het gewenste resultaat.

6.2 Klant dient op de hoogte te zijn van de standaard (schrijf)stijl van Thoughtful Stories.

6.3 Klant dient de benodigde bevoegdheden noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst aan Thoughtful Stories te overhandigen.

6.4 Thoughtful Stories kan nimmer ingezet worden voor het behalen van harde sales, beoogde omzet of overige targets, zoals een gewenst aantal clicks.

6.5 Klant is zich ervan bewust dat resultaten niet direct zichtbaar zijn en dat Thoughtful Stories zich tot het uiterste zal inspannen klant te helpen meer klanten te werven door middel van copywriting en haar trainingen, maar dat deze resultaten ook afhankelijk zijn van andere factoren, zoals de inzet van klant.

6.6 Thoughtful Stories zal klant nimmer verplichten bepaalde handelingen uit te voeren of beslissingen te nemen. Klant is volledig verantwoordelijk voor het maken van eigen keuzes en het naar eigen inzicht wel of niet opvolgen van door Thoughtful Stories gegeven advies.

6.7 Indien er een deadline is verbonden aan een opdracht, is het aan Thoughtful Stories om te bepalen of de deadline haalbaar is.

6.8 Indien partijen voor werkzaamheden een (tussen)deadline afspreken, vangt de termijn voor het halen van de deadline aan nadat Thoughtful Stories de benodigde informatie voor het uitvoeren van de werkzaamheden heeft ontvangen. Het voorgaande lid is in dit geval eveneens van toepassing.

6.9 Thoughtful Stories heeft aan haar plicht tot het leveren van content voldaan, indien zij deze aan klant heeft aangeboden. Klant kan zich niet beroepen op een afgesproken deadline, indien zij na het aanleveren van de content wenst dat Thoughtful Stories revisies uitvoert.

6.10 Een deadline kan nooit als fatale termijn beoordeeld worden. Wanneer Thoughtful Stories een deadline overschrijdt, is zij niet van rechtswege in verzuim.

6.11 Thoughtful Stories behoudt zich het recht voor derden in te schakelen om de overeengekomen werkzaamheden uit te voeren.

6.12 Thoughtful Stories voert geen opdrachten uit die in strijd zijn met de wet of niet overeenstemmen met haar professionaliteit.

Artikel 7 - Wijziging en annulering

7.1 Indien gedurende de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het noodzakelijk is de uit te voeren werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in samenspraak de overeenkomst aanpassen. Wanneer een wijziging of aanvulling leidt tot meer of juist minder werkzaamheden, zal Thoughtful Stories een aanvullende offerte toesturen. Wanneer de wijziging of aanvulling resulteert in extra kosten, een verandering van de kwaliteit of beïnvloeding van het tijdstip van voltooiing, zal Thoughtful Stories klant hiervan op de hoogte stellen.

7.2 Wanneer zich nieuwe feiten of omstandigheden voordoen, die een verstoring van de vertrouwensrelatie met zich meebrengen, is Thoughtful Stories bevoegd de overeenkomst te beëindigen. Zij is in dit geval geen schadevergoeding aan klant verschuldigd.

7.3 In het geval dat Thoughtful Stories onverhoopt verhinderd is, stelt zij klant hiervan zo snel mogelijk op de hoogte. In dit geval zullen partijen proberen de werkzaamheden te verzetten. Indien dit niet mogelijk is, zal Thoughtful Stories proberen te zorgen voor gelijkwaardige vervanging, in de vorm van een collega of het verplaatsen van offline werkzaamheden naar online werkzaamheden. Indien ook dit niet mogelijk is, is klant gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Indien klant van dit recht gebruikmaakt, komt de betalingsverplichting voor het gedeelte van de overeenkomst waar nog geen uitvoering aan is gegeven, te vervallen. Klant is echter niet gerechtigd om in dit geval een aanvullende schadevergoeding te eisen.

7.4.1 Indien klant een opdracht tot een communicatiestrategie wenst te annuleren, dient zij dit schriftelijk te doen. Bij annulering tussen 4 en 2 weken voor aanvang, wordt 10% van de overeengekomen prijs in rekening gebracht. Bij annulering binnen 2 weken voor aanvang, wordt 20% opeisbaar. In geval wordt geannuleerd wanneer al met de werkzaamheden is begonnen, worden tot tot dan toe gemaakte uren en gewerkte kosten onmiddellijk opeisbaar, met een minimum van 40% van het geoffreerde tarief.

7.4.2 Voor teamsessies, workshops en schrijfochtenden gelden de volgende annuleringsvoorwaarden: bij annulering tussen 30 en 14 kalenderdagen voor aanvang, wordt 20% van de overeengekomen prijs in rekening gebracht. Bij annulering tussen 14 kalenderdagen en 24 uur voor aanvang, wordt 50% opeisbaar. Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang, is klant 80% verschuldigd. Indien al met de werkzaamheden is begonnen, dient klant te allen tijde het gehele geoffreerde bedrag te voldoen.

7.5 Wanneer klant aangeeft de werkzaamheden te willen verzetten, zullen de kosten die met dit verzetten gepaard gaan aan klant doorberekend worden.

Artikel 8 - Schrijftrainingen, schrijfochtenden en workshops

8.1 Klant dient zorg te dragen voor de benodigde voorzieningen tijdens een incompany training, waaronder een geschikte ruimte voor het aantal deelnemers en een beamer, HDMI-kabel en WiFi. Indien ook een microfoon benodigd is, zal dit tijdig kenbaar worden gemaakt.

8.2 Thoughtful Stories zal, tenzij anders overeengekomen, uiterlijk 30 minuten voor aanvang van een incompany training aanwezig zijn.

8.3 Thoughtful Stories behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de data en locatie van een training. In het geval de locatie of datum door Thoughtful Stories wordt gewijzigd en klant daardoor niet meer aanwezig kan zijn, zullen partijen in samenspraak de datum of locatie aanpassen. Wanneer dit niet tot een oplossing leidt, heeft klant het recht om de training te annuleren. Indien klant Thoughtful Stories heeft ingehuurd voor een incompany training is deze bepaling niet van toepassing.

8.4 Indien een training door omstandigheden waar Thoughtful Stories geen invloed op kan uitoefenen niet offline plaats kan vinden, is zij gerechtigd de training online te geven. Dit geeft geen recht op restitutie, tenzij anders overeengekomen. Indien klant Thoughtful Stories heeft ingehuurd voor een incompany training, is deze bepaling niet van toepassing.

8.5 Indien klant onverwachts verhinderd is voor een training of workshop met open inschrijving, is klant gerechtigd het kaartje door te verkopen, mits dit niet voor een hogere prijs gebeurt dan de aanschafprijs. Indien klant Thoughtful Stories heeft ingehuurd voor een incompany training, is deze bepaling niet van toepassing.

8.6 Wanneer klant te laat is voor een schrijftraining, wordt de verstreken tijd niet ingehaald. Indien klant meer dan 15 minuten te laat komt voor een sessie, komt deze te vervallen, tenzij anders overeengekomen.

8.7 Indien een schrijftraject een groepselement bevat, is Thoughtful Stories gerechtigd een minimumaantal deelnemers te verlangen. Wanneer dit minimumaantal niet wordt bereikt, vindt het evenement niet plaats. Wanneer een evenement omwille van deze reden wordt geannuleerd, zal Thoughtful Stories het eventueel reeds betaalde bedrag terugbetalen. Klant kan er echter ook voor kiezen om zonder extra kosten deel te nemen aan een volgend evenement.

8.8 Het is klant enkel toegestaan foto’s te maken tijdens de training, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen en indien zij deze wil delen, is klant gehouden om de naam van Thoughtful Stories te vermelden bij de publicatie. Het maken van geluidsopnames is niet toegestaan.

8.9 Thoughtful Stories is gerechtigd deelnemers aan een training te weigeren of enkel toe te laten op uitnodiging.

8.10 Thoughtful Stories behoudt zich het recht voor deelnemers die door hun gedrag het verloop van een training belemmeren of bemoeilijken, van verdere deelneming aan de desbetreffende activiteit of toekomstige activiteiten uit te sluiten. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de kosten voor de desbetreffende (incompany) training onverlet.

Artikel 9 - Online cursus

9.1 Toegang tot een online cursus wordt verschaft nadat klant het voor de online cursus verschuldigde bedrag heeft voldaan.

9.2.1 Indien de content in één keer volledig beschikbaar wordt gesteld, is een online cursus uitgesloten van het herroepingsrecht, waardoor klant niet de mogelijkheid toekomt de aankoop te annuleren met restitutie van het aankoopbedrag, tenzij partijen bij een bepaalde cursus een ‘niet goed, geld terug’ garantie van 14 kalenderdagen zijn overeengekomen. Indien de content in delen beschikbaar wordt gesteld, wordt het bedrag bij tussentijdse annulering naar rato verrekend, tenzij de overeenkomst b2b is aangegaan, in welk geval de volledige betalingsverplichting blijft bestaan.

9.2.2 Wanneer bij een online cursus sprake is van een ‘niet goed, geld terug’ garantie, dient klant om aanspraak te kunnen maken op restitutie van de prijs alle video’s van de cursus te hebben bekeken en de opdrachten te hebben gemaakt.

9.3 Doordat voor het beschikbaar stellen van de online cursus gebruik wordt gemaakt van een platform van een derde, kan Thoughtful Stories niet garanderen dat de online cursus op ieder moment en op iedere locatie beschikbaar is.

9.4 De tijdens de looptijd van de toegang tot de online cursus geleverde informatie blijft eigendom van Thoughtful Stories. Zij zal tijdig aangeven tot wanneer de content beschikbaar is. Het is de eigen verantwoordelijkheid van klant om het materiaal tijdig te bekijken en waar de mogelijkheid wordt gegeven op te slaan.

9.5 Klant is zelf verantwoordelijk voor (de gevolgen van) het opvolgen en toepassen van de in de online cursus opgedane kennis.

9.6 Het is klant niet toegestaan om haar inloggegevens voor de online cursus aan derden ter beschikking te stellen.

9.7 Klant verkrijgt een beperkt en persoonlijk recht om de inhoud van de online cursus te gebruiken voor persoonlijke doeleinden. De content is bedoeld om te inspireren, niet om te kopiëren. Het is klant niet toegestaan om in de 12 maanden na afronding van de inhoud van de cursus een soortgelijk aanbod te creëren.

9.8 Thoughtful Stories behoudt zich het recht voor deelnemers die misbruik maken van de (content van de) online cursus, andere deelnemers lastigvallen, of ander ongewenst gedrag vertonen, van verdere toegang tot de online cursus uit te sluiten. Zij heeft dit recht tot uitsluiting ook, indien zodanige feiten haar bekend zijn, voordat klant toegang heeft gekregen tot de online cursus. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de kosten voor de online cursus onverlet.

9.9 Het is toegestaan om screenshots te maken van een online cursus. Screenshots mogen in beperkte mate gedeeld worden. Klant is in dit geval gehouden om de naam van Thoughtful Stories te vermelden.

9.10 Thoughtful Stories is gerechtigd de inhoud van de online cursus uit te breiden, te beperken of aan te passen.

9.11 Tijdens de toegang tot de online cursus kunnen deelnemers onderling communiceren. Klant verklaart geen spam of anderzijds ongewenste mededelingen te versturen. Het handelen in strijd met deze voorwaarden kan resulteren in onmiddellijke ontzegging van de toegang en het gebruik van de diensten van Thoughtful Stories.

9.12 Het staat Thoughtful Stories te allen tijde vrij communicatie of andere delen van de gedeelde informatie zonder nader bericht te verwijderen, indien de inhoud van deze communicatie en informatie het verwijderen daarvan rechtvaardigt.

Artikel 10 - Overmacht

10.1 Onder overmacht wordt, buiten wat in de wet is bepaald, verstaan: de verhindering van de uitvoering van de overeenkomst door omstandigheden die partijen redelijkerwijs niet kunnen beïnvloeden. Voorbeelden van overmacht zijn ziekenhuisopnames, ongevallen, brand, een pandemie, epidemie of overheidsmaatregelen. De voorgaande opsomming is niet limitatief.

10.2 Indien er sprake is van overmacht of andere omstandigheden waardoor de uitvoering van de overeenkomst met een particuliere klant geen doorgang kan vinden, worden de verplichtingen opgeschort zolang klant en Thoughtful Stories niet aan deze verplichtingen kunnen voldoen. In dit geval zoeken partijen naar een passende oplossing. Beide partijen hebben het recht tot ontbinding, zonder ongedaanmakingsverplichting, indien een passende oplossing uitblijft. Kosten die tot dat moment zijn gemaakt en gewerkte uren worden direct opeisbaar.

10.3 Indien klant ondernemer is en er sprake is van overmacht of andere omstandigheden waardoor de uitvoering van de overeenkomst niet (verder) voltooid kan worden, zal de uitvoering van de overeenkomst verplaatst worden. De betalingsverplichting blijft dan voortbestaan, tenzij anders overeengekomen.

10.4 Wanneer klant de werkzaamheden wenst te verplaatsen vanwege een pandemie of epidemie, ondanks dat overheidsmaatregelen de doorgang (al dan niet in aangepaste vorm), niet verhinderen, heeft Thoughtful Stories het recht om de hiermee samenhangende kosten door te berekenen.

Artikel 11 - Aansprakelijkheid

11.1 Thoughtful Stories is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan uit de overeenkomst, tenzij deze schade door opzet of grove schuld is veroorzaakt.

11.2 Thoughtful Stories is niet verantwoordelijk voor schade die voortvloeit uit werkzaamheden die zijn uitgevoerd op basis van door klant of namens klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.

11.3 Thoughtful Stories is niet verantwoordelijk voor het verkrijgen van de juiste toestemming onder de AVG en overige wettelijke vereisten waar klant zich aan dient te houden bij de uitvoering van haar werkzaamheden.

11.4 Thoughtful Stories is niet aansprakelijk voor daden en handelingen van derden en leveranciers.

11.5 Thoughtful Stories is niet verantwoordelijk voor (schade die voortvloeit uit) door klant of derden aangebrachte wijzigingen in de door haar gemaakte content.

11.6 Klant is zelf verantwoordelijk voor (de gevolgen van) het toepassen en opvolgen van advies dat is gegeven tijdens de uitvoering van de overeenkomst.

11.7 Thoughtful Stories is gedurende en na afloop van de overeenkomst niet aansprakelijk voor door klant genomen beslissingen of uitgevoerde handelingen die zij op basis van de door de samenwerking opgedane kennis heeft genomen of uitgevoerd.

11.8 Klant is zelf verantwoordelijk voor het controleren van de geleverde content. Indien klant content heeft goedgekeurd, of zij hiervoor de gelegenheid heeft gehad maar geen gebruik heeft gemaakt van de controlemogelijkheid, is Thoughtful Stories niet aansprakelijk voor schrijffouten.

11.9 Indien op de informatie die klant als input voor een opdracht heeft aangeleverd intellectuele eigendomsrechten rusten, is klant zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen en betalen van deze rechten. Wanneer blijkt dat de geleverde content inbreuk maakt op de intellectuele eigendomsrechten van een ander, is Thoughtful Stories niet aansprakelijk voor eventuele sommaties of claims die uit deze inbreuk voortvloeien.

11.10 Klant is zelf verantwoordelijk voor het maken van een back-up, zodra Thoughtful Stories de content heeft aangeleverd.

11.11 Indien Thoughtful Stories een schadevergoeding is verschuldigd voor directe schade, bedraagt de schadevergoeding niet meer dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, of tweemaal de in de overeenkomst afgesproken prijs, tenzij de redelijkheid en billijkheid anders verlangt.

11.12 Klant vrijwaart Thoughtful Stories tegen iedere aanspraak van derden die voortvloeit uit de door Thoughtful Stories uitgevoerde of uit te voeren werkzaamheden.

Artikel 12 - Intellectueel eigendom

12.1 Op alle door Thoughtful Stories gemaakte content, online cursussen, omschrijvingen en gegeven adviezen rusten intellectuele eigendomsrechten, deze blijven bij Thoughtful Stories. Het is klant niet toegestaan content, online cursussen, omschrijvingen of adviezen te verveelvoudigen, te publiceren, te verkopen, openbaar te maken of aan derden te leveren buiten de verleende licentie, tenzij anders overeengekomen.

12.2 Het kopiëren of maken van een printscreen of screenshot van content op de social media kanalen of website van Thoughtful Stories en het gebruik hiervan, valt eveneens onder het verveelvoudigen en publiceren van content en is niet toegestaan.

12.3 Partijen komen vooraf overeen voor welke doeleinden klant de content mag gebruiken. Indien klant de content voor andere doeleinden wenst te gebruiken, dient zij vooraf toestemming aan Thoughtful Stories te vragen en een aanvullende overeenkomst sluiten. Thoughtful Stories is in dit geval gerechtigd om een aanvullende vergoeding in rekening te brengen.

12.4 Indien derden de content via hun kanalen wensen te delen, dient toestemming verkregen te worden van Thoughtful Stories en dient haar naam vermeld te worden, tenzij anders overeengekomen.

12.5 Het is niet toegestaan om content in te sturen voor wedstrijden, tenzij anders overeengekomen.

12.6 Het is klant niet toegestaan om wijzigingen aan te brengen in content, tenzij anders overeengekomen.

12.7 Bij publicatie van de content voor doeleinden zoals overeengekomen, is klant gehouden om de naam van Thoughtful Stories te vermelden, tenzij anders overeengekomen.

12.8 Wanneer klant in strijd met de bepalingen uit dit artikel handelt, wordt dit gezien als een inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten van Thoughtful Stories. Een inbreuk resulteert in een direct opeisbare vergoeding. Deze bedraagt driemaal het gebruikelijke licentietarief, zonder dat Thoughtful Stories enig recht verliest op vergoeding van overige geleden schade. De vergoeding zal aan klant kenbaar gemaakt worden door middel van een sommatiebrief.

12.9 Thoughtful Stories kan content die zij gemaakt heeft ter uitvoering van de overeenkomst gebruiken voor haar portfolio.

a. Indien geen persoonsgegevens zichtbaar zijn, mag Thoughtful Stories content opnemen in het portfolio, tenzij klant hier bezwaar tegen heeft en dit vooraf schriftelijk aan Thoughtful Stories kenbaar maakt.

b. Indien persoonsgegevens zichtbaar zijn in de content, zal Thoughtful Stories vooraf toestemming vragen aan klant, alvorens de content in het portfolio op te nemen. Hiervoor wordt gewerkt met een toestemmingsformulier.

Artikel 13 - Levering

13.1 Thoughtful Stories levert de content zo snel mogelijk, met inachtneming van de overeengekomen geschatte levertermijn. Klant ontvangt de content digitaal. Thoughtful Stories levert de content als PDF bestand.
 
13.2 Aan een afgesproken levertermijn kunnen geen rechten worden ontleend. Wanneer Thoughtful Stories een levertermijn overschrijdt, is zij niet van rechtswege in verzuim.
 
13.3 Het maken van content geschiedt naar eigen inzicht, standaard en stijl. Klant verklaart bekend te zijn met de schrijfstijl van Thoughtful Stories. Indien klant extra wensen heeft, resulteert dit in meerwerk en zal Thoughtful Stories dit aanrekenen.
 
13.4 Thoughtful Stories is niet gehouden om niet geleverde concepten alsnog aan te leveren.
 
13.5 Vooraf wordt overeengekomen hoeveel concerteren worden aangeleverd. Na het aanleveren van het concept kan klant één keer revisies doorgeven, indien deze binnen 7 kalenderdagen kenbaar worden gemaakt. Na het verwerken van de revisies levert Thoughtful Stories de definitieve content aan.
 

13.6 Indien klant geen revisies doorgeeft tijdens de gestelde revisietermijn, wordt de content als goedgekeurd en definitief beschouwd. Wijzigingen buiten de revisietermijn of buiten het aantal maximale revisierondes worden als meerwerk gefactureerd.

Artikel 14 - Bijzondere bepalingen

14.1 Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij verkregen hebben in het kader van de overeenkomst. Informatie is vertrouwelijk, indien dit is medegedeeld of blijkt uit de aard van de verschafte informatie.

Artikel 15 - Klachten

15.1 Indien klant een klacht heeft, dient de particuliere klant deze binnen 2 kalendermaanden na het ontstaan van de klacht schriftelijk en voorzien van motivatie kenbaar te maken.  Voor zakelijke klanten geldt een termijn van 1 maand. Thoughtful Stories zal binnen 14 kalenderdagen na het ontvangen van de klacht schriftelijk reageren.

15.2 Thoughtful Stories dient in de gelegenheid te worden gesteld het gebrek waar de klacht op van toepassing is te herstellen.

15.3 Indien een klacht buiten de periode kenbaar wordt gemaakt, is Thoughtful Stories niet gehouden de klacht in behandeling te nemen of is zij gerechtigd extra kosten voor de behandeling van de klacht in rekening te brengen.

15.4 Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

Artikel 16 - Geschillenbeslechting

16.1 Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
 
16.2 Indien zich een geschil tussen partijen voordoet, zullen zij eerst proberen dit geschil in samenspraak te beslechten. Partijen zullen enkel wanneer dit niet lukt een beroep doen op de rechter.
 
16.3 Geschillen tussen partijen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Thoughtful Stories is gevestigd, tenzij de wet anders verplicht.
 

16.4 In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren tegenover Thoughtful Stories en betrokken derden 12 maanden.

Aanvullende voorwaarden PhD writing retreats

Artikel 17 - Aanbod en inschrijvingen

17.1 Inschrijvingen voor een retreat dienen tijdig voor vertrek te zijn voltooid, zoals vermeld in het aanbod.
 
17.2 Het is voor minderjarigen niet mogelijk om deel te nemen aan een retreat.
 
17.3 De duur van de retreat is afhankelijk van de situatie en wordt vermeld bij de boeking.
 
17.4 De op de website getoonde foto’s zijn ter beschikking gesteld door derden en dienen uitsluitend om een idee gegeven. Het kan voorkomen dat de ter plaatse verkregen accommodatie enigszins afwijkt van de foto’s.
 
17.5 Deelnemer ontvangt na het voldoen van de aanbetaling per e-mail een boekingsbevestiging. Het volledige bedrag dient betaald te zijn voor vertrek.
 

Artikel 18 - Tarieven en betalingen

18.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
 
18.2 De vermelde tarieven zijn inclusief btw, verblijf, maaltijden, activiteiten en faciliteiten en exclusief vervoer en eventueel bij te boeken extra’s.
 
18.3 Dienstverlener heeft tot 30 dagen voor vertrek het recht om de prijs van de retreat te verhogen met maximaal 8%, wanneer deze verhoging is te rechtvaardigen door een verhoging van de kosten die dienstverlener dient te maken. Bij een verhoging van meer dan 8% is deelnemer bevoegd het retreat kosteloos te annuleren.
 
18.4 Dienstverlener verstuurt na aanmelding een factuur voor een aanbetaling van de retreat. Deze aanbetaling dient uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na aanmelding voldaan te zijn. Het overige deel van de betaling dient uiterlijk 4 weken voor aanvang van de retreat betaald te zijn. Bij boekingen minder dan 4 weken voor aanvang dient het gehele bedrag direct te worden voldaan.
 
18.5 Wanneer deelnemer in gebreke is in tijdige betaling, volgt na een herinnering  een termijn van 14 dagen om alsnog aan de betalingsverplichting te voldoen. Indien ook dan niet wordt betaald, wordt de overeenkomst per deze datum geacht te zijn geannuleerd. Dienstverlener verrekent reeds betaalde bedragen met de bedragen die voortvloeien uit de annuleringsvoorwaarden.
 
18.6 Dienstverlener is gerechtigd andere betalingsvoorwaarden te hanteren wanneer omstandigheden dit vergen.
 

Artikel 19 - Informatieverstrekking

19.1 Deelnemer stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig, maar uiterlijk 7 dagen voor vertrek, beschikbaar. Dit omvat tevens informatie omtrent allergieën, dieetwensen en medicatie.
 
19.2 Deelnemer staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Dienstverlener zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.
 

19.3 Deelnemer vrijwaart dienstverlener voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in dit artikel gestelde.

Artikel 20 - Wijziging en annulering van de overeenkomst

20.1 Annulering van een geboekte retreat is enkel schriftelijk mogelijk. In geval van annulering wordt via de volgende percentages gewerkt:
 
– Tussen 30 en 14 kalenderdagen voor aanvang: 10% van het overeengekomen bedrag blijft opeisbaar.
 
– Tussen 14 kalenderdagen en 24 uur voor aanvang: 50% van de overeengekomen kosten blijft opeisbaar.
 
– Binnen 24 uur voor aanvang: 80% van het overeengekomen bedrag is opeisbaar.
 
20.2 Deelnemer heeft het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de reisovereenkomst deze zonder opgave van redenen kosteloos te annuleren, tenzij de overeenkomst binnen 4 weken voor vertrek wordt gesloten.
 
20.3 Op een annulering kunnen afwijkende voorwaarden, zoals van de verzekering van toepassing zijn. Dienstverlener staat enkel in voor de kosten voor de organisatie. Dienstverlener adviseert een annuleringsverzekering af te sluiten en pas over te gaan tot de aanschaf van eventuele vervoersmogelijkheden wanneer het retreat officieel is bevestigd. Dienstverlener draagt geen verantwoordelijkheid voor de vroegtijdige aanschaf van vervoer of het niet afsluiten van een annuleringsverzekering.
 
20.4 Deelname aan een retreat kan niet worden overgedragen, tenzij anders overeengekomen.
 
20.5 De inhoud van het aanbod tijdens de retreat wordt bepaald door dienstverlener. Het gepubliceerde programma is echter indicatief van aard en behelst een inspanningsverplichting. Het programma kan worden aangepast aan relevante werkelijke omstandigheden, waaronder terreinomstandigheden, weersomstandigheden en overige factoren. Dienstverlener is niet aansprakelijk voor genoodzaakte wijzigingen in het programma, maar zal zich ten volle inspannen de kwaliteit van het retreat zoveel mogelijk te handhaven. Wijzigingen in het programma zijn geen reden tot kosteloze annulering.
 
20.6 Na de inschrijfbevestiging kan een retreat worden geannuleerd, indien het minimum aantal deelnemers zoals vermeld in het aanbod niet wordt behaald. Indien het aantal deelnemers voldoende is, ontvangt deelnemer een bevestigingsmail om eventueel vervoer te boeken.
 

20.7 Indien het retreat wordt geannuleerd door dienstverlener heeft deelnemer recht op terugbetaling van het reeds betaalde bedrag aan dienstverlener, maar kan er geen aanspraak op een schadevergoeding of enige andere compensatie worden gemaakt, tenzij een wettelijke verplichting anders bepaalt.

Artikel 21 - Deelname activiteiten

21.1 Deelnemer is zelf verantwoordelijk voor het regelen van vervoer, verzekeringen – en eventuele annulering hiervan en overige reisbescheiden en documenten. Deelname zonder reisverzekering en aansprakelijkheidsverzekering is niet mogelijk.

21.2 Deelname aan een retreat en/of activiteiten is op eigen risico. Dienstverlener, alsmede de andere partijen betrokken bij de overeenkomst, zullen de veiligheid van de deelnemer zo optimaal mogelijk beschermen. Deelnemer blijft echter zelf verantwoordelijk voor diens handelen. Deelnemer draagt er zelf zorg voor dat (lichamelijke) beperkingen in acht worden genomen.

21.3 Deelnemer is gehouden de aanwijzingen en instructies van dienstverlener, gidsen en andere betrokkenen te allen tijde op te volgen.

21.4 Deelnemer wordt geacht zich tijdens het retreat en activiteiten netjes te gedragen. Ongewenst gedrag kan resulteren in het beëindigen van de retreat of activiteit zonder restitutie van het reeds betaalde bedrag.

21.5 Deelname aan het inhoudelijke programma is geheel vrijwillig. Het staat deelnemer vrij af te zien van het volgen van het programma. Dit geeft echter geen recht op teruggave van het betaalde bedrag of recht op een vervangende les of activiteit.

21.6 Deelnemer dient zich te allen tijde aan de geldende huisregels van de desbetreffende accommodatie te houden.


Artikel 22 - Aansprakelijkheid schade

22.1 Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt, of de schade is veroorzaakt door dood of letsel van de deelnemer. Deelname aan het retreat of activiteit is op eigen risico.
 
22.2 Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat zij is uitgegaan van door of namens deelnemer verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
 
22.3 Dienstverlener kan niet aansprakelijk worden gehouden wanneer deelnemer de instructies niet heeft opgevolgd.
 
22.4 Dienstverlener is niet aansprakelijk voor diefstal, verlies of beschadiging van persoonlijke eigendommen tijdens de retreat.
 
22.5 Dienstverlener is niet verantwoordelijk voor schade die is ontstaan door handelingen van andere deelnemers.
 
22.6 Dienstverlener is niet aansprakelijk voor het niet kunnen aanbieden van het retreat door situaties van overmacht.
 
22.7 Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade die is gedekt door verzekeringen, waaronder maar niet gelimiteerd tot een reisverzekering.
 
22.8 De verantwoordelijkheid van het hebben van de juiste reisbescheiden en benodigde documenten ligt bij deelnemer. Wanneer bij vertrek of tijdens de reis blijkt dat deelnemer niet beschikt over de vereiste benodigdheden en niet verder deel kan nemen, heeft deelnemer geen aanspraak op restitutie van de reissom.
 
22.9 Deelnemer blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een retreat.
 
22.10 Indien deelnemer tijdens een retreat schade veroorzaakt, is zij hoofdelijk en persoonlijk aansprakelijk, tenzij anders overeengekomen.
 

22.11 In het geval dat dienstverlener een schadevergoeding verschuldigd is zal de aansprakelijkheid in ieder geval beperkt of uitgesloten zijn tot de grenzen die zijn toegestaan volgens de geldende internationale verdragen en/of verordeningen die betrekking hebben op de reisdiensten en bedraagt de schade niet meer dan het bedrag van de reissom, tenzij anders overeengekomen.

Let's make societal impact together!